SafeGroup

Pełna wersja: kodowanie TLS a blokowanie poczty wychodzącej przez avirę
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

mam taki problem: posiadam klienta pocztowego Thunderbird i niestety prawdopodobnie Avira blokuje mi wysyłanie maili- kodowanie mam ustawione na TLS i tego zmienić nie mogę (wiem, że opcją byłaby właśnie zmiana kodowania, ale niestety to musi pozostac takie jak jest). Znalazłam w internecie podobny wątek, z opisem co zrobic w takiej sytuacji:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

jednak opis jest dla jakiejś starszej wersji antywirusa (ja mam 9) i nie mam pojęcia jak wyłączyć skanowanie maili wychodzących, bo w menu aviry 9 nie ma opcji "MailGuard" a przynajmniej ja jej nie znalazłam Sad Bardzo proszę o podpowiedź.

Eugeniusz

Jeśli chcesz skonfigurować ustawienia MailGuarda musisz włączyć tryb eksperta w oknie konfiguracji - na górze, nad drzewem konfiguracyjnym postaw "ptaszka" przy Expert Mode.
włączyłam- dalej nie widze opcji maiguard- czy to może mieć jakikolwiek związek z tym, że mam windows 7, który bynajmniej na razie nie jest wymieniany przy systemach kompatybilnychz avira?
Zainstaluj nową wersję 10, która jest kompatybilna z Windows 7. Jaki sens ma instalowanie starej, niekompatybilnej z tym systemem wersji programu?
Czy korzystasz z wersji Premium? Jeśli z Personal, to nie znajdziesz w niej modułu ''mail guard'', gdyż wersja darmowa jest go pozbawiona.
skoro jest pozbawiona tego modułu tzn że maile powinny wysyłać się bez problemu i muszę szukać innej przyczyny niz avira, czy też raczej, że nie uda mi się nic zrobić żebym mogła normalnie wysyłać te nieszczęsne wiadomości?
Sugeruję zainstalować nową wersję Aviry.
napisz o jakie konto pocztowe chodzi..
nie musi być to związek z av..

lunaticdreams

W TB automatycznie wykrywa ustawienia konta,wystarczy podać e mail i hasło
ja miałem problem z wysyłaniem w Outlook z konta gmail mimo, że sam wykrywa ustawienia...
niektórzy mają problemy np z windowslive..

lunaticdreams

a sprawdzałeś czy wykryte ustawienia są zgodne z tymi podanymi przez producenta?
ja tak i mimo dobrych ustawień źle działało.. poszukałem innych konfiguracji i u mnie działa wszystko ok Tongue
ale czy koleżanka też sprawdziła? zmiana kodowania to czasem jedyna możliwość..
chodzi o to, że to jest konto pocztowe na firmowym serwerze, z którego dosyć często muszę też w domu korzystać... zmiana kodowania nie wchodzi więc w grę :/ nowsza wersja Aviry niczego nie zmieniła
Darmowa Avira nie skanuje tego ruchu, nie ma modułu skanującego pocztę, stąd też nie bardzo rozumiem jakim sposobem miałaby to blokować. Sprawdź czy aby na pewno problemem jest tutaj Avira. Wyłącz ją lub nawet odinstaluj na chwilę, a następnie upewnij się czy wtedy można wysyłać maile.
ja też miałem kilka kont na firmowych serwerach i zmieniałem kodowanie aby poczta działała..
Yngve ma racje. Avira w wersji darmowej nie ma modułu sprawdzającego pocztę więc to raczej inny powód.. sprawdz może w innym programie pocztowym np

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Jak poczta jest szyfrowana TLS/SSL to po cholerę skanowanie tego antywirusem.

Jak się poczta ściągnie na dysk, to i tak AV to sprawdzi. Smile