SafeGroup

Pełna wersja: Bardzo krótkie skanowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam Smile

Jestem nowym użytkownikiem Aviry Personal. Wcześniej korzystałem z AVG 7.5 Free, ale aktualizacje przestały wychodzić z końcem kwietnia, co zmusiło mnie do zmiany. Krótko miałem AVG 8.5 Free - za bardzo muli, avast! Home - za dużo zajętej pamięci. Ostatecznie zainstalowałem Avirę w wersji 9.0.0.394. Program bardzo mi się podoba, zajmuje mniej zasobów niż AVG 7.5 Free i działa równie sprawnie co jest ważne przy moim czteroletnim kompie.

Mam pewien kłopot. Pełne skanowanie mojego dysku zajmuje Avirze około 3,5 minuty. Początkowo myślałem, że ustawienia są źle dobrane i program pomija większość plików (szczególnie archiwów). Próbowałem różnych ustawień i mimo skanowania wszystkich plików i wszystkich typów archiwów czas nie uległ zmianie. Właściwie powinienem się cieszyć, ale mam wątpliwości, w cuda nie wierzę a niby jak Avira miałaby przeskanować te same pliki co AVG czy avast! w czasie wielokrotnie krótszym? AVG potrafił przez 20 minut sprawdzać sam katalog Javy, pełne skanowanie trwało około 40 minut. avast! robił to samo w 1h 10 minut. Czy tak krótki czas skanowania (~4 minuty) jest możliwy?
skonfigurujwedług tego filmiku ->

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

i napisz czy się coś zmienilo. Ale ogolnie Avira szybko skanuje, nie jest to wada, a zaleta Smile

lunaticdreams

krótkie skanowanie zależy od wielu czynników
ilości softu na dysku,ustawień antywirka i td

Najlepiej będzie jak zrobisz tak jak napisał Plati,po tym zeskanuj kompa i podaj sredni czas.
Glymbol napisał(a):Czy tak krótki czas skanowania (~4 minuty) jest możliwy?


Oczywiście że jest możliwy. Wszystko zależy od tego ile masz danych na dysku. Pamiętaj że możesz mieć ogromnej pojemności dysk ale ważne jest to w ilu procentach jest on zapełniony. Dla przykładu: Mam dysk 750 GB podzielony na 2 partycje

a) partycja C ( systemowa + zainstalowane programy ) ma 195 GB z czego zajęte jest 14 GB
b) partycja D na której gromadzę filmy, gry, muzykę itp. Ma ona 503 GB a zajęte jest tylko 1 GB ( słownie jeden ).

Tak więc dysk mam zapełniony bardzo delikatnie. Avira Premium z maksymalnymi ustawieniami potrzebuje średnio 6 minut na przeskanowanie.
Ustawiłem program wg ściągi.

Pełne skanowanie:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Tylko Program Files za pomocą menu kontekstowego:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Coś jest nie tak, widać gołym okiem Sad .
Które skanowanie wykonałeś najpierw: pełne czy Program Files? Otwórz główne okno programu, kliknij na Configuration i odptaszkuj pozycję Optymized scan ( wtedy skanowanie będzie trwać dłużej ).
Najpierw było Program Files, potem całość.

Jurek

Jeżeli kolega posiada mocny komputer i stosunkowo nie zbyt dużą ilość danych, to skanowanie 3.5 min jest możliwe. Na moim kompie (Alhlom 2.2+ i 1 GB RAM) dane o pojemności 40 GB skanowane są ponad 30 min Smile

Dawno temu miałem taki błąd nie pamiętam czy w Avirze, że skanowanie było wadliwe i niekompletne. Wtedy trzeba było przeinstalować program.
Glymbol napisał(a):Najpierw było Program Files, potem całość.


Więc prawdopodobnie jesteśmy w domu. Skanowałeś Program Files a następnie cały system. Avira po prostu pominęła część plików które dopiero skanowałeś a które od ostatniego skanowania nie uległy zmianie, nie wyszła też w tym czasie nowa aktualizacja do Aviry. Stąd tak krótki czas skanowania całego systemu moim zdaniem. Jest to jak najbardziej normalne.
Niby tak, ale pierwsze skanowanie po zainstalowaniu Aviry było całości (krótkie skanowanie przy instalacji odznaczyłem), trwało bardzo krótko, mniej więcej tyle co na pierwszym screenie.

W opcjach nie mam (expert mode włączony):
Integrity check on system files,
Optimized scan.

To drugie wg helpa może się nie pojawić, mam Pentium M 1600 MHz.
Kod:
Note
This option is only available on multi-processor systems. If AntiVir Personal is administered with SMC, the option is always displayed and can be enabled: If the administered system does not have more than one processor, the Scanner option is not used.


Zainstalowałem Avirę z tego samego pliku na drugim kompie, z Athlonem 1700+, system ten sam co u mnie - Windows XP Professional. Na standardowych ustawieniach Avira skanowała ok. 50 minut i sprawdziła znacznie więcej plików niż u mnie, dokładnie nie pamiętam ale mniej więcej 550000.
Glymbol napisał(a):Zainstalowałem Avirę z tego samego pliku na drugim kompie, z Athlonem 1700+, system ten sam co u mnie - Windows XP Professional. Na standardowych ustawieniach Avira skanowała ok. 50 minut i sprawdziła znacznie więcej plików niż u mnie, dokładnie nie pamiętam ale mniej więcej 550 tysięcy.


A co w tym dziwnego? Inny sprzęt, zapewne inne dane to i czas skanowania będzie inny.
Przeinstalowanie Aviry nic nie pomogło, natomiast instalacja wcześniejszej wersji tak. Na wersji 8.2.0.348, przy "fabrycznych" ustawieniach pełny skan wygląda tak:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Ilość przeskanowanych plików i archiwów oraz łączny czas są dość prawdopodobne i tym razem nie boję się, że program tylko udaje zamiast na prawdę sprawdzać Wink .

Przy okazji znalazłem interesujący wątek na temat ignorowania ustawień użytkownika przez najnowszą wersję Aviry:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

.
Nie chce byc fałszywym prorokiem ale to wyglada na błąd instalacji.
Na forum aviry problem z niewłasciwą instalacja jest wcale nie taki rzadki.
Piszesz ze po reinstalacji problem dalej wystepuje.
Proponował bym ci odinstalowanie dziewiatki i wykasowanie wszystkich folderów z plikami aviry
C:\Program Files\Avira
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Avira
C:\Documents and Settings\NAZWA_UZYTKOWNIKA\Dane aplikacji\Avira
A nastepnie wykasowanie wpisów w rejestrze a dopiero potem ponowne instalowanie.
Mozna ewentualniewC:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop sprawdzić plik sysscan.avp
(otworzyc plik w notatniku).
Powinien miec taki wyglad.
Kod:
#########################################################
# $ANTIVIR$SCANNER$AVP
#########################################################
# This file has been created automatically.
# DO NOT MODIFY!!
#########################################################

[CFG]
GuiMode=1
ExitMode=1
SystemScan=1

[SEARCH]
Parameter=0x00001000

[SCANNER]
BootsektorStart=1
MasterBootSectors=1
ScanAllFiles=1
ScanArchivSmartExtensions=1
ScanArchiveCutRecursionDepth=1
ScanArchiveExclude=
ScanArchiveRecursionDepth=20
ScanArchiveScan=1
ScanHeuristicFile=2
ScanHeuristicFileEnabled=1
ScanRootkits=1

[CONTROLCENTER]
ProfileType=11
ProfileName=Complete system scan
ProfileDescription=This profile carries out a complete system scan.


Przy okazji info dla tych którzy dziwia sie ze mimo iz zmienili ustawienia skanowania,pełny skan leci w/g ustawień fabrycznych.
Odpowiedzialny jest za to ten powyższy plik.
Jesli chce się wykonywać skan w we własnych ustawieniach trzeba stworzyć własny profil w Local Protection i albo wysłac jego ikone na pulpit albo ustawic automatyczne uruchamianie w shedulerze
Tak zwany one-click w Last complete system scan skanuje w/g powyzszych ustawień
Dzięki za pomoc, póki co nie będę na siłę instalował dziewiątki i zostanę przy starszej wersji, z którą nie ma u mnie problemów. Cieszę, że udało się znaleźć dobre zastępstwo dla mojego ulubionego AVG 7.5.
Cześć Glymbol,


po skanowaniu Avira tworzy plik raportu, jeśli posiadasz takowy to wrzuć go na forum.
Jeśli nie, to podaj chociaż dokładną wersję aviry w której występował problem.

Co do ignorowania ustawień użytkownika przez program, to sprawa wygląda następująco :
- wykonanie skanu z poziomu głównego okna menu odbywa się przy ustawieniach domyślnie narzuconych przez autorów programu,
czyli nie mamy wpływu m.in. na głębokość skanowania archiwów, a to jak wiadomo znacznie wpływa na czas skanowania.
Jeśli chcesz wykonać pełne skanowanie na swoich własnych ustawieniach, musisz wywołać je z okna local protection / scaner.

Czekam na raport lub info o wersji.
Nie powielać,najpierw czytac wczesniejsze posty
Problem występował w wersji 9.0.0.394. Dzisiaj znów spróbowałem zainstalować tym razem najnowszą Avirę AntiVir Personal 9.0.0.407. Wszystko wydaje się być ok, pełne skanowanie działa jak należy. Widać zbycho miał rację i kłopoty wynikały z błędnej instalacji (wtedy próbowałem 3 razy, zawsze z tym samym rezultatem). Chyba zmiany w nowej wersji załatwiły sprawę. Dzięki wszystkim za pomoc Smile .

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]