SafeGroup

Pełna wersja: Ankieta AVG wśród nastolatków - kontrola treści i prywatności online
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
AVG opublikowało informacje na temat wyników ankiety przeprowadzonej wśród nastolatków na temat kontroli prywatności i zamieszczanych w sieci treści pt. "Prawie 1/3 nastolatków przed 16 rokiem życia żałuje, że umieściła coś w sieci". Poniżej infografika i  cytaty z polskiego blogu AVG.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Cytat:Najnowsze badania przeprowadzone przez AVG,  że prawie jedna trzecia nastolatków (28%) żałuje umieszczenia czegoś w Internecie. Badania pokazują również, że 32% młodych osób prosiło kogoś o usunięcie treści na ich temat z sieci, ponieważ nie były z nich zadowolone (61%) lub były zbyt osobiste (28%).
Ankieta, w której odpowiedzi udzieliło prawie 4000 nastolatków w wieku 11-16 lat obrazuje w bardzo dobry sposób problem kontroli treści i prywatności online. Pomimo, iż 70% ankietowanych zmieniło swoje ustawienia na Facebook’u, aby trudniej było ich znaleźć, a 71% uważa, że rozumie, co oznacza termin ‘prywatności internetowej’, to jedynie 29% z nich może powiedzieć, że ‘zna’ wszystkich swoich przyjaciół z Facebook’a.
(...)
Nawet w tym wieku, młodzież często miewa problemy z ustaleniem granicy pomiędzy tym, co powinno, a co nie powinno znaleźć się w sieci:
  • Jedna piąta nastolatków przyznaje, że nie miała by problemów, aby porozmawiać w sieci na tematy bardzo osobiste.
  • Ponad jeden na czterech nastolatków (28%) uważa, że powiedział za dużo swojemu znajomemu lub innemu członkowi rodziny.
  • Spośród wszystkich nastolatków, którzy prosili inną osobę o usunięcie z internetu treści na ich temat, aż 18% wskazuje, że osobą tą była ich własna mama.
  • Prawie jedna dziesiąta osób (9%) czuje, że udostępniła w sieci zbyt dużo informacji osobistych.
  • 14 procent ankietowanych zostało poproszonych o usunięcie z sieci treści dotyczącej kogoś innego.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Jak widać więc brak roztropności, czasem chęć zaimponowania i działanie pod wpływem chwilowych emocji często potem naraża nas na naprawdę przykre refleksje...często również i przykre konsekwencje. Nie chcę być marudą, ale w każdym przypadku i przy każdej próbie opublikowania jakiś prywatnych informacji/danych powinna zadziałać stara reguła "pomyśl dwa razy zanim coś zrobisz"....to pozwoli nam utrzymać w dobrym stanie naszą psychiczną kondycję Smile

---------------------------
edit:
poniżej informacja, jak na zamówienie, choć dotyczy starszej młodzieży...czy bardziej rozsądnej, to osądzicie sami (liczba adresów to ponoć ok. 3,2 tysiąca

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]