Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - Wersja do druku +- SafeGroup (https://safegroup.pl) +-- Dział: Bezpieczeństwo (https://safegroup.pl/forum-10.html) +--- Dział: Pomoc po zainfekowaniu (https://safegroup.pl/forum-5.html) +--- Wątek: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. (/thread-12433.html) |
Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - S.P.E.C.J.A.L - 22.12.2021 Od pewnego czasu podejrzewałem że laptop został zawirusowany. Zaczęło się od tego że z laptopa zniknął Chrome. Uznałem wtedy jeszcze że to efekt usterki w pamięci (laptop ma swoje lata a usterki się zdarzają). Ale niedługo potem chrome ponownie zniknął a ponadto doszły jeszcze inne problemy. Myszka zaczęła odmawiać współpracy a zrobienie czegokolwiek przez przeglądarki (edge i inne) było niemożliwe bo próbowały się otworzyć różne dziwne strony. Po włączeniu i wyłączeniu problem częściowo zniknął ale nie zmienia to faktu że dzieje się coś dziwnego. RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - wredniak - 22.12.2021 Nie ma takiej usterki w pamięci, która usuwa Chrome. Trafienie na uszkodzony obszar pamięci kończy się w przypadku Windows niebieskim ekranem. EDIT: osobiście nie widzę nic super podejrzanego w tych plikach, ale nie jestem też ekspertem. Sprawdził bym ustawienia TeamViewera czy np: można logować się na stację bez żadnego nadzoru i jeżeli tak to bym to zablokował. RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - tachion - 22.12.2021 W Google Chrome > powiadomieniach jest złowroga witryna która wyświetla fałszywe komunikaty i nakłania do kliknięcia przycisku zezwól, wtedy spam zalewać będzie przeglądarkę. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie otworzony plik tekstowy. Wklej do pliku następującą treść: Kod: CloseProcesses: Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Pokaż następnie raport z tego działania. RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - S.P.E.C.J.A.L - 23.12.2021 Zrobione. Zrobić jeszcze jakiś dodatkowy skan? RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - tachion - 23.12.2021 Działania wykonały się prawidłowo. Możesz przeskanować dodatkowo [Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - rogacz - 27.12.2021 Wgraj sobie Bitdefender Total trial lub Norton i zrób pełny skan systemu dla pewności. RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - Blade - 28.12.2021 (27.12.2021, 23:04)rogacz napisał(a): To już lepiej użyć z Pendrive Kaspersky Rescuse Disc [Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] Nie zostawi po sobie pozostałości w systemie.Instrukcja: [Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] [Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - rogacz - 28.12.2021 Nie zrozumiałeś i głupotę poleciłeś Norton i Bitek potrafią wykrywać po instalacji podejrzane połączenia/wysyłanie danych. Jak odpali rescue disc to może znaleźć tylko to co już jest, a nie np. podmienioną usługę systemu. RE: Prośba o pomoc przy sprawdzaniu logów. - Blade - 29.12.2021 (28.12.2021, 23:04)rogacz napisał(a): W takim razie na przyszłość opisz konkretnie czynność i jej cel. Pozdrawiam |