Niebezpieczne luki w silnikach popularnych FPS online - Wersja do druku +- SafeGroup (https://safegroup.pl) +-- Dział: Publikacje (https://safegroup.pl/forum-27.html) +--- Dział: Aktualności (https://safegroup.pl/forum-28.html) +--- Wątek: Niebezpieczne luki w silnikach popularnych FPS online (/thread-6934.html) |
Niebezpieczne luki w silnikach popularnych FPS online - ichito - 23.05.2013 Luigi Auriemma i Donato Ferrante - dwaj naukowcy z firmy ReVuln Security zaprezentowali na ostatniej konferencji NoSuchCon w Paryżu prezentację pt. "Exploiting Game Engines For Fun & Profit" na temat podatności w grach (chodzi głównie o gatunek "FPS online"). Naukowcy "wzięli na tapetę" silniki takich popularnych gier jak: – Source : Team Fortress 2, DOTA 2, Half Life 2 – CryEngine : seria Crysis – UnrealEngine : seria Unreal Tourname – idTech : seria Quake, DOOM 3 i zaczęli je analizować pod kątem podatności. Dlaczego akurat silnik, a nie samą grę?...odpowiedź jest właściwie dość prosta...bo: - silnik gry ma wpływ na jej wiele technicznych aspektów, więc i miejsc słabych można znaleźć i wykorzystać więcej... - tym samym mamy znacznie więcej potencjalnych ofiar... - a potencjalnymi ofiarami są nie tylko miliony graczy na świecie... - ale również instytucje i organizacje posiadające najwyższy wpływ na nasze bezpieczeństwo ogólne, albowiem... - są to poza przemysłem przede wszystkim policja, wojsko, lotnictwo cywilne, służby wywiadowcze, które z korzystają z symulatorów opartych na silnikach tych gier. Poniżej screen z kilku stron prezentacji [Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] Artykuł źródłowy [Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] Prezentacja do pobrania stąd[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] |