Naprawa reputacji zniszczonej w wyniku cyberataku to poważny koszt - Wersja do druku +- SafeGroup (https://safegroup.pl) +-- Dział: Publikacje (https://safegroup.pl/forum-27.html) +--- Dział: Artykuły (https://safegroup.pl/forum-24.html) +--- Wątek: Naprawa reputacji zniszczonej w wyniku cyberataku to poważny koszt (/thread-9924.html) |
Naprawa reputacji zniszczonej w wyniku cyberataku to poważny koszt - Mikołaj - 13.01.2016 Ponad połowa firm przyznaje, że incydenty naruszenia bezpieczeństwa informacji, jakich doświadczyły w ostatnim roku, miały negatywny wpływ na ich reputację. Średni koszt uszczerbku dla marki na jeden incydent dotyczący małych i średnich firm wynosił ponad 8 000 dolarów, podczas gdy szkody ponoszone przez przedsiębiorstwa przekraczały 200 000 dolarów. Są to wyniki badania przeprowadzonego w 2015 r. przez Kaspersky Lab oraz B2B International, w którym wzięło udział ponad 5 500 specjalistów IT z 26 państw na całym świecie. [Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj] W wysoce konkurencyjnym środowisku u podstaw sukcesu firm leży coś więcej niż tylkowydajność oraz jakość produktów i usług. Zaufanie klientów oraz partnerów może przynieść większe zyski, a kluczową rolę w jego budowaniu odgrywa nieskazitelna reputacja marki. Z kolei utrata zaufania klienta do firmy często prowadzi do mniejszych zysków, a czasem do bankructwa. Uszczerbek na reputacji zależy bezpośrednio od tego, czy incydent zostaje upubliczniony. 22% respondentów stwierdziło, że informacje o incydencie w ich firmie wyciekły do mediów i stały się publiczne. Wielkość uszczerbku na reputacji mierzy się kwotą, jaką firma musi wydać, aby przywrócić swoje dobre imię. Co czwarta firma (24%) musiała zwrócić się w tym celu o pomoc do zewnętrznych konsultantów. Co ciekawe, w ciągu ostatnich trzech lat firmy zaczęły zwracać większą uwagę na pozytywną reputację. W porównaniu z 2013 r. liczba firm zgłaszających się po pomoc do zewnętrznych konsultantów ds. komunikacji kryzysowej wzrosła o ponad 5%. „Niezależnie od rozmiaru firmy uszczerbek na reputacji może przynieść szkody każdemu biznesowi w równym stopniu” – powiedział Konstantin Woronkow, szef działu odpowiedzialnego za produkty bezpieczeństwa dla punktów końcowych, Kaspersky Lab. „W takiej sytuacji należy podjąć wszelkie możliwe działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji. Złożona, wielowarstwowa ochrona każdego elementu korporacyjnej infrastruktury IT pomoże zabezpieczyć firmę zarówno przed wewnętrznymi wyciekami informacji, jak i zdalnym wniknięciem cyberprzestępców do sieci”. Źródło: Kaspersky Lab RE: Naprawa reputacji zniszczonej w wyniku cyberataku to poważny koszt - ichito - 14.01.2016 Wystarczy wspomnieć o kilkukrotnej kradzieży danych z Sony kilka lat temu i stratach finansowych idących w dziesiątki miliardów dolarów...nie wspominam aferach związanych z kilkoma poważnymi serwisami erotyczno-randkowymi ...a tu zaufanie i dyskrecja to podstawa |