Nową, sprytną i skuteczną metodę nakłaniania użytkowników Androida na instalowanie programów zdiagnozował i opisał badacz z laboratorium ESET - Lukas Stefanko. Opisana przez niego metoda jest niezwykle prosta i wcale nie wyrafinowana - bazuje na pewnych właściwościach aplikacji, które prezentowane są w sklepie Google - chodzi o nazwę producenta, a konkretnie w tym przypadku o nazwę imitującą ilość pobrań. Za przykład podawane są nazwy
"1 million installs," Installs 1,000,000," "100,000,000 Downloads," "5,000,000+," "1,000,000,000"
lub w podobnym formacie. Taka nazwa sugeruje, że aplikacja jest bardzo popularna i cieszy się zaufaniem zarówno użytkowników, jak i samego sklepu. To nie jedyna sztuczka związana z liczbą pobrań - kolejna polega na podawaniu liczby pobrań w samej ikonie aplikacji, co ma dokładnie cel jak poprzedni sposób czyli wzbudzenie zaufania.
Autor źródłowego artykułu podaje kilka ważnych wskazówek dla pobierających aplikacje ze sklepu Google
- Google oficjalne informacje umieszcza w specjalnych polach - nie wykorzystuje do tego obrazów
- ilość rzeczywistych instalacji danej aplikacji widoczna jest w sekcji "Informacje dodatkowe" na dole strony
- jeśli liczba instalacji jest niewielka, ale programista twierdzi inaczej - aplikacja jest wyraźnie złośliwa
- Google Play nie ma plakietki "Zweryfikowany", więc nie wierz w to, co programiści aplikacji mogą ogłaszać w ikonie swojej aplikacji...co więcej, nie wierzcie w cokolwiek, co deweloperzy aplikacji umieścili w ich ikonach
- zawsze czytaj recenzje użytkowników przed pobraniem aplikacji - to czasem dobre źródło informacji na jej temat.
Źródło
"1 million installs," Installs 1,000,000," "100,000,000 Downloads," "5,000,000+," "1,000,000,000"
lub w podobnym formacie. Taka nazwa sugeruje, że aplikacja jest bardzo popularna i cieszy się zaufaniem zarówno użytkowników, jak i samego sklepu. To nie jedyna sztuczka związana z liczbą pobrań - kolejna polega na podawaniu liczby pobrań w samej ikonie aplikacji, co ma dokładnie cel jak poprzedni sposób czyli wzbudzenie zaufania.
Autor źródłowego artykułu podaje kilka ważnych wskazówek dla pobierających aplikacje ze sklepu Google
- Google oficjalne informacje umieszcza w specjalnych polach - nie wykorzystuje do tego obrazów
- ilość rzeczywistych instalacji danej aplikacji widoczna jest w sekcji "Informacje dodatkowe" na dole strony
- jeśli liczba instalacji jest niewielka, ale programista twierdzi inaczej - aplikacja jest wyraźnie złośliwa
- Google Play nie ma plakietki "Zweryfikowany", więc nie wierz w to, co programiści aplikacji mogą ogłaszać w ikonie swojej aplikacji...co więcej, nie wierzcie w cokolwiek, co deweloperzy aplikacji umieścili w ich ikonach
- zawsze czytaj recenzje użytkowników przed pobraniem aplikacji - to czasem dobre źródło informacji na jej temat.
Źródło
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"