Tu o perturbacjach związanych z serwisem sprzętu - komórki, routery - a na koniec krótkie podsumowanie-wskazówka
Cytat:Mityczne strachy przed RODO starało się obalać Ministerstwo Cyfryzacji.
– To wszystko przypadki błędnej interpretacji przepisów RODO. RODO jest racjonalne. Mówi się, że jest neutralne technologicznie. To znaczy, że to Państwo decydują o tym, jak w danej sytuacji należycie zabezpieczyć dane osobowe — tłumaczył w jednym z komunikatów Maciej Kawecki, dyrektor Departamentu Zarządzania Danymi Ministerstwa Cyfryzacji.
W tym samym komunikacie Ministerstwo ostrzegało, że:
RODO nie wymaga zakupu specjalnych urządzeń czy sprzętów (zwłaszcza mitycznych “szafek”)
RODO nie wymaga obowiązkowego udziału w żadnych szkoleniach (aczkolwiek dobrze jest wiedzieć, jakie nowe obowiązki i ograniczenia ze względu na ten przepis należy spełnić).
RODO nie wymaga przeprowadzenia audytów (owszem, RODO wymaga “szacowania ryzyka” a audyty to generalnie dobry pomysł, ale wcale nie jest tak, że RODO tego bezwzględnie wymaga i to od wszystkich).
Wreszcie, w RODO nie ma zapisów zabraniających przyjmowania sprzętu do naprawy.
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"