Darmowe zarządzanie siecią do 10 stanowisk z Axence nVision 9
#1
Axence wprowadza przełomowe zmiany w licencjonowaniu oprogramowania nVision, by ułatwić firmom zarządzanie infrastrukturą IT. W wersji 9 programu pojawiają się także kolejne istotne funkcje.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Axence – producent profesjonalnego oprogramowania do zarządzania infrastrukturą IT – zaprezentował dziewiątą odsłonę swojego flagowego rozwiązania Axence nVision. Kolejna generacja programu wprowadza nowy model licencjonowania. Dotychczas znane edycje FREE, PRO i Trial zostały zastąpione jedną, w pełni funkcjonalną wersją bez ograniczeń czasowych i limitu monitorowanych urządzeń sieciowych. Dodatkowo, dzięki 10 darmowym Agentom nVision, użytkownik może kompleksowo zarządzać siecią złożoną z dziesięciu stanowisk. Program można pobrać z uruchomionej przy okazji premiery, nowej strony WWW Axence.

Axence nVision 9 można wykorzystać w każdej firmie, bez względu na jej wielkość. Zarówno duże, jak i małe podmioty, skorzystają na nowym modelu licencjonowania.

Za pomocą darmowego modułu Network duże przedsiębiorstwa mogą teraz monitorować urządzenia sieciowe bez żadnych ograniczeń. Pozwala to m.in. wykrywać anomalie w działaniu sieci i przeciwdziałać kosztownym przestojom. – mówi Grzegorz Oleksy, Prezes Zarządu Axence.
 
Dla małego biznesu Axence nVision 9 to prawdziwa rewolucja. Do tej pory zarządzanie IT było dla tej grupy niemal niedostępne. Żaden z producentów nie oferował w darmowych wersjach tak rozbudowanych funkcjonalności, jakie teraz daje nVision. Pełna funkcjonalność wszystkich modułów do 10 stacji roboczych odpowiada na potrzeby większości małych firm. Zależy nam jednocześnie na ich rozwoju i edukacji. Dzięki rozwiązaniom takim jak nVision nawet najmniejszy biznes może zacząć oszczędzać na IT w zauważalny sposób i zabezpieczyć się przed niebezpieczeństwem kosztownych awarii czy wycieków danych. – dodaje Oleksy.

Nowe funkcje
Oprócz dużych zmian w licencjonowaniu, Axence nVision 9 wprowadza także istotne funkcje, które ułatwiają codzienną pracę działów IT. Wśród nowości znalazły się m.in.:

- rozbudowany system raportowania w module HelpDesk, umożliwiający uzyskanie szczegółowych danych o pracy działu pomocy technicznej. Na przejrzystych wykresach można sprawdzić m.in. szybkość obsługi zgłoszeń czy porównać nakład pracy poszczególnych inżynierów wsparcia. Analiza danych pozwoli usprawnić procesy, jakie zachodzą w HelpDesku. Dostępnych jest 19 wariantów raportów, które można dowolnie konfigurować.

- planowanie nieobecności i zastępstw dla pracowników pomocy technicznej w formie intuicyjnego kalendarza to dodatkowa gwarancja, że żadne ze zgłoszeń nie zostanie pominięte.

- zdalne wykonywanie poleceń na jednej, bądź wielu stacjach roboczych. Dzięki tej funkcji administrator może szybko pozyskać interesujące go informacje, bez konieczności uruchamiania sesji zdalnego dostępu do pulpitu. Nie przeszkadzając w pracy użytkownikom może on np. przeprowadzić diagnostykę dysków za pomocą programu CHKDSK. Funkcja ta jest dostępna w ramach modułu HelpDesk.

- możliwość zabezpieczenia dostępu do HelpDesku posiadanym certyfikatem SSL/TLS (protokół HTTPS), ważna zwłaszcza w scenariuszach dostępu do HelpDesku spoza sieci LAN.

- zdalna instalacja i deinstalacja oprogramowania (paczki MSI) na konkretnej stacji roboczej, bądź wielu stanowiskach jednocześnie. Przy jej pomocy administrator może zadbać, by pracownicy posługiwali się jedynie legalnym i dopasowanym do ich potrzeb oprogramowaniem. Funkcja dostępna w module Inventory.

- możliwość skonfigurowania alertu powiadamiającego administratora, że dany użytkownik odwiedził domeny z wybranej grupy (np. Nieproduktywne). To nowość w module Users, która pomoże administratorom realizować prewencyjną politykę bezpieczeństwa firmy. W połączeniu z możliwością kontekstowego przypisywania domen do poszczególnych grup (z poziomu widoku aktywności użytkownika), jak i możliwością sprawdzenia ich reputacji z poziomu programu, dział IT otrzymuje dodatkową wiedzę, jak zabezpieczyć firmę przed niebezpieczeństwami z Internetu i których pracowników szkolić pod tym kątem.

Źródło: Axence
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości