(08.04.2017, 12:16)zygzakk napisał(a):[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
...
Rozwiązaniem problemu okazała się zmiana ustawień w Defenderze w sekcji Kontrola aplikacji i przeglądarki na blokuj. Po tej zmianie w Hard_Configuratorze uaktywniła się opcja "Run As SmartScreen". Po powrocie do ustawień domyślnych w Defenderze czyli do opcji ostrzegaj w Hard_Configuratorze opcja "Run As SmartScreen" jest nadal aktywna
Cieszę się, że znalazłeś rozwiązanie.
Pozostaje do rozwiązania odrębny problem. W nowej wersji, Windows SmartScreen działa inaczej i odbija się to na opcji <Run As SmartScreen>. Wymuszanie sprawdzania uruchamianych aplikacji przez SmartScreen w ustawieniu
<Run As SmartScreen> = 'Administrator', nie działa. Co dziwne, działa w ustawieniu <Run As SmartScreen> = 'Standard User', a oba ustawienia różnią się tylko uprawnieniami.
Problem powstaje więc, gdy używamy SRP, bo w działającym poprawnie ustawieniu 'Standard User', uruchamiane programy będą blokowane w Przestrzeni Użytkownika.
Na chwilę obecną rekomendowane (bezpieczne) ustawienia to:
<Run As SmartScreen> = 'Standard User' + <Hide 'Run As Administrator> = 'OFF'
W tym ustawieniu (przy aktywnych SRP), nowe pliki wykonywalne (np. pliki do zainstalowania) uruchamiamy z menu kontekstowego Eksploratora 2 razy :
(1) 'Run By SmartScreen', wtedy plik zostaje zablokowany, ale przedtem jest sprawdzany przez SmartScreen.
(2) 'Uruchom jako administrator' plik jest uruchamiany z uprawnieniami Administratora (nie jest blokowany przez SRP).
W punkcie (1) SmartScreen + SRP działają jak skaner antimalware drugiej opinii.