Apple - fałszywe weryfikacje kont
#1
Nie jestem użytkownikiem jakiegokolwiek urządzenia od Apple i nie mam żadnego w związku z tym konta, dlatego sporym zaskoczeniem było pojawienie się na mojej skrzynce wiadomości z adresu [email protected] Wiadomość jest poniżej na screenie i wynika z niej, że nastąpił błąd podczas weryfikowania mojej płatności i dlatego nadawca "prosi" o uruchomienie linku w celu ponownej weryfikacji mojego konta.

   

Mimo, że wiadomość wygląda na dość wiarygodną, to i tak całość była dla mnie od razu podejrzana i chyba się nie myliłem...kliknięcie linku prowadzi na stronę, przed której otwarciem ostrzega Firefox. Kliknięcie prowadzi do strony, która wyróżniona jest u góry ostrzeżeniem o zgłoszonej próbie oszustwa

   

   

Nie jest to chyba moja paranoja i rzeczywiście jest chyba coś na rzeczy, ponieważ klika dni temu na stronie wsparcia Apple pojawił się oficjalny komunikat-ostrzeżenie
https://support.apple.com/pl-pl/HT204759
"bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
https://technet.microsoft.com/library/cc722487.aspx
Odpowiedz
#2
Możesz wrzucić ten link do działu malware ??
Odpowiedz
#3
Wyślę Ci na PW ten link...będziesz wiedział, co zrobić Smile
"bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
https://technet.microsoft.com/library/cc722487.aspx
Odpowiedz
#4
Chciałbym dostać taki list. Może dałbym się nabrać, choć - jak Apple nie uda się zweryfikować karty to odrzuca płatność i tyle. Klient sam ma zadbać o wiarygodność. Dlatego nie polecam używać u Apple kart wirtualnych. Miałem taką na chwilę, z ING, co zakup w AppStore to prośba o CVV i kolejna blokada na rachunku w wysokości 8.70 :/

Ale dostaję tylko zupełnie nietrafione oferty powiększania penisów i przedłużania erekcji Grin.
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#5
Ej a może sobie przedłuż w tedy laski będą koło Cb się kręcić Grin
Odpowiedz
#6
Dlaczego źle mi życzysz?
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#7
@TW: Oni blokują, owszem, ale po iluśtam dniach to jest odblokowane i znów do dyspozycji - sam się naciąłem że przy pierwszych zakupach czegoś za kilka zł chyba ze 3 razy powtarzałem i wyszło że zablokowali z 25 zł... Smile

@ichito:
Widać po screenach, że bardzo spoko domena, nie powiem, ktoś miał fantazję Grin Ale dziwne, że przyszło coś do Ciebie z *.ssl.com. Przecież to domena zaufanej firmy. Czyżby mail z automatu nie weryfikował takich rzeczy jak SPF, DKIM itp.?
Odpowiedz
#8
(03.05.2017, 17:36)Tajny Współpracownik napisał(a): Dlaczego źle mi życzysz?

miałbyś życie jak w madrycie Grin
Odpowiedz
#9
(03.05.2017, 18:14)lukasamd napisał(a): @TW: Oni blokują, owszem, ale po iluśtam dniach to jest odblokowane i znów do dyspozycji - sam się naciąłem że przy pierwszych zakupach czegoś za kilka zł chyba ze 3 razy powtarzałem i wyszło że zablokowali z 25 zł... Smile

@ichito:
Widać po screenach, że bardzo spoko domena, nie powiem, ktoś miał fantazję Grin Ale dziwne, że przyszło coś do Ciebie z *.ssl.com. Przecież to domena zaufanej firmy. Czyżby mail z automatu nie weryfikował takich rzeczy jak SPF, DKIM itp.?
Dla mnie to wszystko jest pokręcone, bo jak pisałem faktycznie adres nadawcy wydaje się być w porządku...ale
- nie mam pojęcia, czemu do mnie przyszło
- nie wiem, czemu adres spod linka uznany został za zagrożenie
None2
Mam pocztę w domenie outlook.com i do tej pory jakiś dziwnych przypadków nie doświadczyłem...
"bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
https://technet.microsoft.com/library/cc722487.aspx
Odpowiedz
#10
Sprawdź źródło wiadomości w serwisie outlook / kliencie poczty i zobacz co jest przy danych SPF/DKIM.
Odpowiedz
#11
Hmm no adres tej strony prowadzi do panamy adguard, google i yandex twierdzą jednoznacznie że to phishing, Fortinet's Web Filter / fortiguard.com tak samo.
Odpowiedz
#12
JA też dostałem taką samą wiadomość mimo, że nie jestem użytkownikiem, nadgryzionego jabłuszka. Smile
Odpowiedz
#13
(03.05.2017, 18:14)lukasamd napisał(a): Oni blokują, owszem, ale po iluśtam dniach to jest odblokowane i znów do dyspozycji - sam się naciąłem że przy pierwszych zakupach czegoś za kilka zł chyba ze 3 razy powtarzałem i wyszło że zablokowali z 25 zł...
Wiem, dlatego mówię blokada. Blokada schodzi po tygodniu, dwóch. Problem w tym, że raz podłączyłem kartę wirtualną (-8zł), zadziałało. Po kilku dniach chciałem zainstalować darmową apkę - i znowu 8 zł zawieszone. WHY?
Podłączyłem kredytową i nagle cudownie wszystko działa jak głupie.
Subskrypcje za Apple Music tyż.
(03.05.2017, 18:34)Tibu 11 napisał(a):
(03.05.2017, 17:36)Tajny Współpracownik napisał(a): Dlaczego źle mi życzysz?

miałbyś życie jak w madrycie Grin
Na pewno... Wink
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#14
Dzisiaj dostałem coś podobnego, niestety, phiser nie przyłożył się do pracy i email wygląda bardzo słabo:
[Obrazek: Bscb2Hd.png]
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości