"Mikrosekunda w sieci"...czyli dla kogo stajesz się towarem w sieci
#1
"Mikrosekunda w sieci" to interesująca infografika udostępniona przez Fundację Panoptykon, dająca nam obraz tego, co dzieje się kiedy klikniemy interesujący nas link.

Cytat:Jedno kliknięcie. Chcesz tylko sprawdzić wiadomości… Strona ładuje się błyskawicznie, a razem z nią – reklama
dobrana specjalnie dla Ciebie. Na ten efekt pracuje cały ekosystem pośredników w handlu danymi:

DLA DOSTAWCÓW TREŚCI JESTEŚ TOWAREM, KTÓRY MOŻNA SPRZEDAĆ
Im częściej odwiedzasz ich serwisy, tym lepiej Cię znają. Twój profil przekazują SSP
(Supply Side Platforms) – pośrednikom, którzy „wystawiają” ludzi na internetowych
giełdach. Po uzupełnieniu o dane statystyczne („na co reaguje ten typ człowieka?”)
zostaje dobrana dla Ciebie reklama. Towarzyszący jej skrypt sprawdzi, czy klikniesz.

DLA REKLAMODAWCÓW JESTEŚ MOŻLIWYM KLIENTEM, KTÓREGO UWAGĘ WARTO KUPIĆ
Wystarczy, że Twój profil przypomina człowieka, który już coś kupił („look-alike”). Agencje
mediowe ustalają profil „możliwego klienta”, a DSP (Demand Side Platforms) szukają
takiej osoby w sieci. Skąd wiedzą gdzie? Od dostawców treści, mediów społecznościo-
wych i brokerów danych. Obie strony internetowego rynku napędzają te same informacje.

[Obrazek: mikrosekunda-big-final.png]

Źródło

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Grafika w formacie PDF

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości