23.08.2011, 10:31
PascalHP napisał(a):AVG największy problem ma z aktualizacjami. Są one bardzo rzadkie, a wysyłanie próbek do labu, wiąże się z dobą czekania. Po czym, po tych mniej więcej 24 godzinach, oznajmili, że przesłane próbki zaczną być wykrywalne przy NASTĘPNEJ AKTUALIZACJI. Więc reakcja na nowe zagrożenia, to lekka przesada.
Update inkrementacyjny jest co ~4h. Monitoruj kanał RSS
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
i przyjrzyj się co ile pojawia się nowy update.Co do czasu reakcji na przesłanego sampla to faktycznie jest to ~24h jednak po tej dobie mail z info, że infekcja będzie wykrywana od następnej wersji często mija się z prawdą.
Zgłoszenie sampla trafia do supportu, przekazują do labu, analiza. Na tym etapie zgłoszenie idzie dwoma drogami - lab wykonuje poprawkę i dodaje ją do aktualizacji, a support odsyła odpowiedź klientowi.
Bardzo często zdarza się tak, że lab poprawkę robi od razu, a mail z odpowiedzią do klienta czeka na odesłanie odpowiedzi i jest wysyłany już po tym jak poprawka poszła w aktualizacji jednak treść maila niemal zawsze zakłada, że poprawka będzie w następnej aktualizacji, a nie w bieżącej bo szkoda poświęcać czas na kolejny ticket z supportu do labu - zrobiliście już łatkę?
Wysyłają klientowi maila, że sprawa załatwiona i będzie w następnej aktualizacji ale z reguły jest już w chwili otrzymania owego maila po sprawie.