"Hakerzy zdalnie zabili Jeepa na autostradzie...ze mną w środku"
#15
Tematu ciąg dalszy...
Cytat:- Od tamtej pory branża motoryzacyjna musiała na nowo przemyśleć swoje strategie zapewnienia bezpieczeństwa, szczegółowo przyglądając się od nowa całemu procesowi produkcji inteligentnych aut. Samochody coraz bardziej przypominają już nie tylko komputery, lecz całe sieci komputerowe. Są podłączone do internetu, komunikują się ze sobą, korzystają z licznych aplikacji. Konsekwencją podłączenia do internetu może być jednak otworzenie drzwi dla potencjalnych hakerów, a najczarniejsze scenariusze ataku obejmują utratę kontroli nad hamulcami, silnikiem, czy wręcz całym pojazdem. - mówi Marek Puchalski ekspert ds. bezpieczeństwa z Capgemini Software Solutions Center.

Kai Grambow, Global Head of Automotive w Capgemini,: "Wszyscy, którzy pracują dla firm motoryzacyjnych, zdają sobie sprawę, jak ważne jest cyberbezpieczeństwo - poczynając od pracowników, aż do dyrektorów zarządzających. Nieudana próba udaremnienia ataku może oznaczać masowe zwroty zakupionego towaru, utracone dochody, grzywny regulacyjne, a nawet zagrożenie dla bezpieczeństwa klienta." 

Odpowiednie zabezpieczenia, uniemożliwiające niepowołanym osobom przejęcie kontroli nad poruszającym się autem, przemawiają do wyobraźni zwłaszcza w przypadku aut w pełni autonomicznych. BMW przekonuje, że wprowadzi takie na rynek już do 2021 roku. Konkurenci depczą mu po piętach. Wśród firm mających podobne ambicje znajdują się technologiczne koncerny, np. Uber, Tesla czy Google.
- Kryterium ochrony informatycznej tych aut będzie jednym z najważniejszych i może przesądzić o ich sukcesie bądź porażce na rynku. Nie będzie ono jednak łatwe do oceny. Im bardziej technologicznie zaawansowany będzie pojazd, tym bardziej będzie on narażony na ataki i tym trudniej będzie go zabezpieczyć. Obserwowane obecnie wyzwania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa samochodów są konsekwencją niesamowitej złożoności tworzących go aplikacji i systemów. Jedynie w ten sposób pojazdy mogą sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. To wszystko zmusza jednak producentów do nieustannej kontroli i usprawniania swoich procesów produkcyjnych - ocenia Marek Puchalski.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: "Hakerzy zdalnie zabili Jeepa na autostradzie...ze mną w środku" - przez ichito - 12.05.2017, 08:59

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości