Spór o podmianę reklam w przeglądarce Brave
#1
Przyznam, że z czymś takim nie spotkałem się jeszcze, a przynajmniej nie w formie zorganizowanej jako model biznesowy. Chodzi o przeglądarkę Brave, stworzoną i rozwijaną pod kierownictwem Brandona Eicha  - byłego szefa Mozilli. Poniżej obszerny cytat

Cytat:Podmienianie reklam zamiast blokowania
Przeglądarka Brave ma oferować przede wszystkim szybkość przeglądania i prywatność. Blokowanie reklam może zapewnić obie te rzeczy. Brendan Eich wymyślił jeszcze coś, co pozwoli zarobić wydawcom, a także dostawcom przeglądarki i nawet jej użytkownikom. Chodzi właśnie o podmienianie reklam. 
Brave zamienia zwykłe nachalne i niebezpieczne reklamy na swoje własne, które mają zapewniać więcej prywatności. Te reklamy stosują jakieś anonimowe protokoły w celu potwierdzania odsłon. Twórcy Brave mają jeszcze w przyszłości wyjaśnić jak to działa. 
Przychody z reklam Brave mają być dzielone według następującego schematu. Wydawcy mają dostać 55% przychodów, a partnerzy reklamowi, twórcy przeglądarki Brave i użytkownicy Brave mają dostać po 15%.
Użytkownik może przekazać swoje zarobki na rzecz ulubionych serwisów. Może też dodać środki do swojego portfela (zarządzanego przez BitGo) i wówczas w zamian za darowiznę Brave zablokuje wszystkie reklamy na "opłaconej" stronie.
(...)
Wydawcy protestują
Wczoraj NAA (amerykańskie stowarzyszenie wydawców gazet) przesłało list do Brave Software. W liście stwierdzono, że podmienianie reklam jest "ewidentnie nielegalne". 
- Brave może tworzyć swoje własne treści na swoich własnych platformach, ale nie powinna nielegalnie uruchamiać swojego biznesu reklamowego jadąc po plecach dziennikarzy, wydawców, personelu technicznego i innego personelu - powiedział szef NAA David Chavern.
NAA uważa, że działania Brave mogą naruszać prawa autorskie oraz prawa do znaków towarowych. W liście przesłanym do Brave czytamy (pogrubienia oryginalne).
Cytat:Wasz plan by użyć naszych treści do sprzedawania swoich reklam nie różni się od kradzieży treści i publikowania ich na własnej stronie (...) Wasz pozorny plan pozwolenia klientom na bitcoinowe "darowizny" dla nas, a także wspierania nas poprzez nieokreślony odsetek przychodu jaki otrzymacie, nie może zrekompensować nam utraty możliwości przez finansowanie naszej pracy poprzez wyświetlanie naszych własnych reklam (...) Jesteśmy gotowi wyegzekwować wszelkie prawa by bronić naszych znaków towarowych i chronionych prawem autorskim treści...
(...)
Cała sprawa wydaje się dobrym materiałem na długie dyskusje. W pewnym sensie obie strony mają racje. Z jednej strony działanie Brave nie polega na kopiowaniu i ponownym udostępnieniu treści, ale z drugiej strony ostateczne efekty są do tego podobne. Prawdą jest, że wydawcy gazet nie są jednocześnie dostawcami reklam (wręcz nie panują nad reklamami), ale z drugiej strony wydawcy przydzielają innym podmiotom miejsca reklamowe na swoich stronach, zatem trudno uznawać reklamy za coś całkiem niepowiązanego z gazetami. Samo blokowanie reklam można porównać do wycinania treści z papierowej gazety - każdy Czytelnik może to zrobić we własnym zakresie. Jeśli jednak wycinamy treści, wstawiamy inne i jeszcze ktoś na tym zarabia, sprawa staje się bardziej złożona.

Źródło

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#2
Jak by ktoś chciał sprawdzić jak to działa:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]



[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Odpowiedz
#3
Strona producenta:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Mają wersję 64 bitową.
Zainstalowałem przed chwilą na androida. Tutaj więcej info:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości