Kaspersky Lab oraz AVL Software - razem dla bezpieczeństwa w motoryzacji
#1
Cytat:Aby sprostać wyzwaniom stawianym cyberbezpieczeństwu przez nowoczesne systemy stosowane w motoryzacji, firmy Kaspersky Lab oraz AVL Software and Functions GmbH podjęły współpracę mającą na celu opracowanie zaawansowanych, osadzonych technologii bezpieczeństwa.

Doktor Georg Schwab, dyrektor zarządzający AVL Software and Functions GmbH oraz Aleks Mojsiejew, dyrektor ds. sprzedaży, Kaspersky Lab podpisali umowę o współpracy w Regensburgu 1 czerwca 2017 r. Umowa obejmuje następujące zagadnienia:

*    Wspólny rozwój oprogramowania gwarantującego bezpieczną, niezakłóconą komunikację między komponentami samochodu, pojazdem oraz zewnętrzną infrastrukturą.
*    Rozwój osadzonych rozwiązań motoryzacyjnych z wykorzystaniem najlepszych praktyk i technologii z obszaru cyberbezpieczeństwa.
*    Łączenie produktów bezpieczeństwa z komponentami samochodów oraz promocja zaawansowanych rozwiązań ochrony w branży motoryzacyjnej.
*    Przygotowanie programu szkoleń dla branży motoryzacyjnej.
*    Rozszerzanie portfolio rozwiązań bezpieczeństwa dla samochodów połączonych z internetem oraz pojazdów autonomicznych.

Jednym z kluczowych celów współpracy jest przygotowanie skutecznej i elastycznej platformy bezpieczeństwa, która pozwoli producentom samochodów na rozwijanie oraz stosowanie modułu Secure Communication Unit (SCU lub Car Gateway) w swoich pojazdach, z użyciem dodatkowych komponentów dopasowanych do planów produkcyjnych. Po opracowaniu prototyp rozwiązania SCU zostanie wnikliwie przetestowany pod kątem bezpieczeństwa i zgodności z wymogami. Takie podejście pozwoli nie tylko na skuteczne dostarczanie środków technologicznych wymaganych przez branżę, ale także umożliwi rozwijanie nowych koncepcji, które przyczynią się do tego, że oprogramowanie wykorzystywane w pojazdach będzie uwzględniało bezpieczeństwo już na etapie projektowania.

Kaspersky Lab wraz ze swoim partnerem technologicznym AVL Software and Functions GmbH przedstawią opracowaną wspólnie przykładową platformę SCU na targach New Mobility World / IAA 2017, które odbędą się w dniach 12-17 września 2017 r. we Frankfurcie.
(...)
Informacje AVL Software and Functions GmbH

AVL jest największą na świecie niezależną firmą specjalizującą się w rozwoju, symulacji i opracowywaniu technologii testowania układów napędowych (rozwiązania hybrydowe, silniki spalinowe, skrzynie biegów, silniki elektryczne, baterie oraz oprogramowanie) stosowanych w samochodach osobowych, ciężarowych oraz w silnikach o dużej mocy. Firma posiada ponad 8 600 pracowników na całym świecie. W 2016 r. przychody firmy ze sprzedaży wyniosły 1,4 mld euro.
Źródło

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


---------------
edit:
i krótkie uzupełnienie (nawiązanie)
Cytat:Podobnych wiadomości będzie coraz więcej, gdyż problem ochrony pojazdów przez cyberprzestępcami staje się tym bardziej poważny, im więcej samochodów jest podłączanych na stałe do sieci. Wystarczy tylko wspomnieć o nawiązaniu współpracy pomiędzy koncernem Bosch a Argus Cyber Security oraz o przejęciu firmy TowerSec przez koncern Harman.

Nikt już nie kryje, że od kiedy samochody podłączono do internetu powstał nowy problem – odpowiednich zabezpieczeń pojazdów przed zagrożeniami z sieci. Mary Barra, szef koncernu GM stwierdziła: „Cyberprzestępczość stanowi problem dla każdego producenta samochodów na świecie”.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Natomiast dla tych, którzy stykają się z zagadnieniem cyberbezpieczeństwa w motoryzacji po raz pierwszy linki do kilku wątków z naszego forum

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości