Seagate Barracuda PRO i realokowanie sektorów
#1
2 miesięczny dysk Seagate Barracuda Pro 10TB (570 godzin pracy), zaczął sprawiać problemy - nie mogę dostać się do niektórych plików. 
Sprawdziłem go CrystalDiskInfo:

[Obrazek: 8f58d6cd6080.jpg]

Wysyłać na gwarancję? jest źle?
Odpowiedz
#2
Jest źle i będzie gorzej, bowiem są kolejne sektory oznaczone jako niestabilne (C5/C6).
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#3
Dzięki za info. Rozumiem, że to podlega gwarancji?
Może przy okazji podpowiesz - będę potrzebował jeszcze kilku dysków po około 10TB, będą na nich pliki pod montaż filmowy.
Co byś polecił innego z dysków?
Puki co mam 2szt. Barracud Pro 10TB, i skoro po 2 miesiącach jeden z nich pada to może przy kolejnych zakupach rozglądać się za czymś innym ?
Odpowiedz
#4
No ja kupiłbym teraz talerze od Hitachi, unikałbym wszelkich Seagate i WD serii Green.
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#5
talerze Hitachi są w HGST, a HGST zostało przejęte przez WD - dobrze kombinuję?
Jest jakaś alternatywa? podaj proszę dysk który masz na myśli.
Odpowiedz
#6
Jedyną alternatywą jest chyba Toshiba
...
Odpowiedz
#7
Rzucałeś tym dyskiem? 2 miechy i taki stan to jakaś porażka. Tutaj nie ma co ratować.
Toshiba też nie ma obecnie najlepszych opinii, ostatnio na 3 letnim WD Blue 500GB porobiły się bad sectory. Generalnie jakość obecnych dysków to jakieś dziadostwo.
Odpowiedz
#8
(26.11.2018, 18:10)wredniak napisał(a): Toshiba też nie ma obecnie najlepszych opinii, ostatnio na 3 letnim WD Blue 500GB porobiły się bad sectory. Generalnie jakość obecnych dysków to jakieś dziadostwo.

Z tym się zgodzę. Stare dyski Maxtora mające po 10 lat i więcej działają w starych kompach bez problemów.
...
Odpowiedz
#9
Powiedzcie jeszcze - na gwarancję do producenta odsyłać, czy na rękojmię do sklepu zanieść ?
Odpowiedz
#10
(27.11.2018, 11:02)farell napisał(a): Powiedzcie jeszcze - na gwarancję do producenta odsyłać, czy na rękojmię do sklepu zanieść ?

Jak Ci zależy na czasie do zanieść do producenta ...
Odpowiedz
#11
(27.11.2018, 11:02)farell napisał(a): Powiedzcie jeszcze - na gwarancję do producenta odsyłać, czy na rękojmię do sklepu zanieść ?

Do sklepu - nie minęło 6 miesięcy (teraz chyba do 12 miesięcy jest okres wydłużony, ale nie jestem pewien), więc jest to wada fabryczna. W takim przypadku powinni od ręki wymienić dysk na nowy.
...
Odpowiedz
#12
Znaczy się mówić, że z rękojmi chcę skorzystać? Sklep to x-kom.
Na stronie x-komu jest formularz "reklamacja/zwrot" niestety nie ma tam opcji "rękojmia" - osobiście zgłosić się do salonu i na miejscu przyjmą reklamację?
Odpowiedz
#13
Generalnie w Polsce próba skorzystania ze swoich praw do reklamowania wadliwego towaru to następna padaka. Jak ruszysz temat rękojmi to zaczną się schody w stylu "sprzedawca kompletnie nie rozumie co do niego mówisz". Ostatnio coś próbowałem reklamować na bazie rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy za wady) i w końcu machnąłem ręką i dałem na gwarancję. Jak możesz to próbuj na rękojmię. Choć przygotuj się na czcze dyskusje.
Odpowiedz
#14
Ja bym to zgłosił do producenta, bo gwarancji tak on udziela a sklep odeśle sprzęt do niego.
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#15
Na ile śledzę temat, a śledzę raczej pobieżnie, chyba nie warto zmieniać producenta. Może i faktycznie dyski od innego dostawcy będą statystycznie mniej wadliwe, ale:
a) Nie są to rzeczy które szary człowiek jest w stanie śledzić na bieżąco, po prostu za mało ogólnodostępnych danych;
b) Nawet jeśli statystycznie inna firma lepiej wypada, i tak Ty możesz mieć pecha trafić znowu na wadliwy egzemplarz. Ot, rachunek prawdopodobieństwa.
c) Różnice między producentami są na tyle małe że zacytowałbym Stonogę. Ale nie wolno na forum przeklinać.

Generalnie mamy 3 producentów i 5 linii produkcyjnych (bo WD kontroluje HGST, a Seagate kupił Samsunga, i są rzekomo niezależne), a w sytuacji oligopolu zmowy cenowe nie są niezbędne, ot, producenci bez słów się zrozumieją, kiedy trzeba obniżać jakość, a kiedy podnosić ceny Smile

Jedyne źródło, poparte wieloma dyskami i tabelkami, dające pogląd na sytuację na rynku jakie znam, to kwartalne raporty Backblaze. Wrzucili też akurat na bloga Poradnik Zakupowy, to wrzucę. Można oczywiście pytać na forach, ale problemy zwykłych ludzi nie są, że tak to ujmę, statystycznie reprezentatywną próbką Smile tl;dr zwróciłbym na gwarancję i wmontował kolejnego Seagate'a, najszybciej i bez zastanawiania się.

PS Czy twój dysk jest napełniany helem?
PPS akurat ja z rękojmi skorzystałem, raz w życiu, i zadziałało. Czyli zdarzają się rodzynki w cieście Wink
Człowiek, któremu zazdroszczą najlepszych pomysłów na sygnatury...
Odpowiedz
#16
W takim razie brnę dalej w Seagate licząc, że to był zły traf :-)
Tak Seagate Barracuda Pro 10TB jest już wypełniony helem - zdaje się po to by zwiększyć ilość talerzy.
Odpowiedz
#17
W Toshibe się nie pchaj, Fujitsu montuje w OEM'ach i nagminnie mechanika mi pada podczas rocznej ekplatacji...

Ja bym osobiście brał HGST Ultrastar lub Western Digital Gold 10TB, co prawda kosztują 200 więcej, ale obie firmy nigdy mnie nie zawiodły. A jak mają paść to w okresie gwarancyjnym jeszcze typu WD Black i w dodatku bardzo ładnie się zachowują bo odrazu widać, że coś nie halo jest.
Odpowiedz
#18
A propos twardzieli Toshiby posiadam dwuletni egzemplarz z serii X300 HDWE 140 4TB, prawie 7 tys. godzin pracy i SMART nie wskazuje na jakiekolwiek dolegliwości.
Oczywiście że przypadki losowe mogą wpływać na wyrażanie negatywnych prywatnych opinii użytkowników nawet co do całych serii partii twardzieli,
jednakże w przypadku tej serii czyli X300 byłbym bardziej powsciągliwy by wciągać wszystkie produkty Toshiby na <czarną listę>.
Tym bardziej że w pracy dodatkowo mam do dyspozycji duet Toshiba X300, 8TB, SATA/600, 128MB (HDWF180EZSTA) i także mają się dobrze, jedyny mankament
tych twardzieli to trochę zbyt wg. mnie wysoka temperatura przy długotrwałym wysokim obciążeniu oraz generowany hałas.
Gdyby jednak koledze uboczne efekty warunków/komfortu pracy przy wysokim obciążeniu twardzieli Toshiba nie odpowiadały to proponuję rozważyć kupno HGST Ultrastar, ponieważ znajomi serwisanci twierdzą że producent tej serii/marki ma procentowo mała ilość zwrotów/reklamacji.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości