Plany rządu na monitorowanie ruchu na drogach
#1
Przyznam, że pierwsze wiadomości na ten temat mocno mnie zmroziły, bo w formie w jakiej je podano, mocno sugerowały kolejny "level" inwigilacji naszego społeczeństwa. No bo jakże!...każde auto musi dać się namierzyć?...o każdym zawsze będzie wiadomo, gdzie jest i jaką trasę pokonało? To na szczęście raczej zbędne obawy, bo tekst na Niebezpieczniku, którego fragmenty poniżej, wyjaśniły sporo wątpliwości.

Cytat:Systemu jeszcze nie ma

Zacznijmy od tego, że systemu jeszcze nie ma. To dopiero plany na pierwszy kwartał 2021 roku. A prawo — jak wiemy — szybko może się zmienić. Obecne założenia nakładają na kierowców pojazdów konieczność albo zakupu odpowiedniego urządzenia albo zainstalowania na smartfonie aplikacji, która będzie przekazywać dane geolokalizacyjne.

Ale dotyczy to tylko pojazdów wpadających w poniższe kategorie:

    kategoria 1 – pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton;
    kategoria 2 – pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 12 ton;
    kategoria 3 – autobusy.

Kierowcy będą musieli się też elektronicznie zarejestrować w systemie, podając:

    imię i nazwisko lub nazwę właściciela, posiadacza lub użytkownika pojazdu
    adres zamieszkania lub adres siedziby
    numer PESEL, numer identyfikacji podatkowe albo inny numer identyfikacyjny za pomocą którego obywatel jest identyfikowany na potrzeby podatku

    dane pojazdu (numer rejestracyjny, markę, model, rok, pojemność silnika, moc i VIN)

To oczywiście nie wszystko, a sporo szczegółów i ewentualnych konsekwencji poniżej w źródłowym tekście

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości