Linux Mint i Ubuntu
#1
Witam,

Czy Linux Mint 9-10 jest dla początkujących użytkowników ? czy może spróbować zainstalować inny system ?UBUNTU ?

Pytania które mnie nurtują :

1 . Nie znam się na linuxach, jednak wiem, że aby coś zainstalować potrzebne jest wpisanie odpowiedniej komendy. Czy jest możliwe aby proces ten był zautomatyzowany ? Tak aby przy pomocy kliknięcia myszą zainstalować program jak to ma miejsce w WINDOWS?

2 . Czy na WINE rzeczywiście odpalę aplikacje z systemu Windows ?

3. Na linuxach trzeba czyścić rejestr ? Jak to jest ? oraz czy są dostępne programy do tworzenia kopii zapasowych systemu ?

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#2
1. I tak i nie. Jak chcesz zainstalować jakąś aplikację skorzystaj (jako początkujący) z centrum aplikacji, synaptica.
2. Niektóre tak. Nie mniej zasada jest taka: maksymalnie korzystamy z natywnych aplikacji. Jak czegoś nie ma, dopiero wtedy zastanawiamy się nad Wine. Niektóre popularne aplikacje da radę uruchomić: ja grałem w Anno 1602, Sudden Strike II. Screamer Radio nie uruchomiłem to zacząłem korzystać z radiotray.
3. Nie ma czegoś takiego. Backup zrobisz przez Clonezillę albo Dejadup.
Chcesz oczyścić dysk, możesz wyczyścić cache menedżera pakietów, ewentualnie skorzystać z bleachbit.

Ogólnie, myślę że tak, nawet bardziej niż Ubuntu.
Odpowiedz
#3
Jaki proponujesz system ? Naprawdę nie wiem co zainstalować. Chciałbym również aby Linux ładnie wyglądał czyli środowisko KDE ( prawdopodobnie ) .
Odpowiedz
#4
Bardzo prosty jest PCLinuxOS. Jest też odrobinę szybszy, ma wszystkie sterowniki, kodeki, przydatne aplikacje, miłą społeczność (czego nie można powiedzieć o ekipie Ubuntu.pl). Do tego jest to dystrybucja meta, więc jeśli dzisiaj wychodzi powiedzmy KDE 4.7, to za kilka dni będziesz miał w aktualizacjach. W przypadku Ubuntu/Mint musiałbyś czekać do wydania, a i też nie jest pewne czy wydadzą KDE 4.7 bo zawsze mogą dać KDE 4.6.x. Wink
No i PCLOS ładnie wygląda, ma smooth icons na panelu które wyglądają jak kostki z Windows 7.