Problem z zawieszającym się systemem
#1
Witam,
mam problem z duetem Opera - Outpost Firewall Pro. Otóż na niektórych stronach internetowych, m.in. sw-extreme.com system się zwyczajnie zawiesza i pomaga tylko restart kompa. Co ważne problem ten nie występuje ani w przeglądarce Firefox czy Internet Explorer, ani z innymi programami bezpieczeństwa (Avast, Emsisoft, Kaspersky, F-Secure).

Czy ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Pozdrawiam,
preter
...
Odpowiedz
#2
Dałeś Operę do wyjątków/wyjątków Outpusta?
Odpowiedz
#3
Sprawdziłem tą stronę u siebie i wszystko działa dobrze (Outpost Firewall Pro 7.5, Opera 11.50), strona wczytuje się normalnie. Napisz jaki masz AV obok tej zapory i czy działają one w trybie zgodności (w większości wypadków należy zainstalować AV przed zaporą Outposta, a podczas instalacji tej zapory wybrać tryb zgodności dla osłony Web Control i ochrony Anti-Spyware). Zobacz też do systemowego dziennika zdarzeń, czy nie ma tam nic niepokojącego.
SpyShelter Firewall, Sandboxie, 1Password, Keriver 1-Click Restore Pro, HitmanPro, SecurityKISS, Bitdefender TrafficLight, Adblock Plus, ScriptSafe, DISCONNECT
Odpowiedz
#4
1. Reguła do Opery utworzona automatycznie z włączonym ImproveNet.
2. Brak antywirusa - aktualnie korzystam tylko z Outposta z włączoną ochroną AntiSpyware i Web Control
3. Dziennik zdarzeń czysty.

Na koniec dodam, że korzystam z Windows Vista. Jakiś czas temu postanowiłem trochę zmienić przyzwyczajenia i pracuję na co dzień na koncie użytkownika standardowego, z ograniczonymi uprawnieniami. Zawsze to bezpieczniej, gdy się pożegnało programy antywirusowe.
...
Odpowiedz
#5
Strona też "dobra" wg. kaspersky, może outpost ma za duże restrykcje?
KIS/EIS/MKS, MBAM, HitmanPro, Eset Online, WF+uBlock
Odpowiedz
#6
Zobacz czy problem zniknie jak dodasz tą stronę do wyjątków Web Control.
SpyShelter Firewall, Sandboxie, 1Password, Keriver 1-Click Restore Pro, HitmanPro, SecurityKISS, Bitdefender TrafficLight, Adblock Plus, ScriptSafe, DISCONNECT
Odpowiedz
#7
Próbowałem już chyba wszystkiego:
- wyłączałem Web Control i Spyware Protection
- dodawałem do wyjątków
- wywaliłem wszystkie dodatki do Opery
- zezwoliłem Operze na cały ruch w sieci
- włączałem Auto Learn Mode
i nic nie pomogło. Cały czas się zawiesza system, gdy otwieram tę stronę. Najgorsze jest to, że nigdy nie wiadomo kiedy system się zawiesi. Już raz tak miałem, że zawiesił się, gdy pracowałem z ok. 10-cioma otwartymi zakładkami i niespodziewanie zawiesił się, gdy otworzyłem jakąś zakładkę.
Podsumowując to na dzień dzisiejszy jest to chyba wina Opery Sad , ponieważ na innych przeglądarkach strona działa dobrze.
Chyba trzeba będzie pisać do supportu.


Dodano: 10 lip 2011 17:34

Ehhh...
Szkoda nerwów Panowie. Tyle czasu się zastanawiałem skąd wziął się u mnie ten problem z zawieszaniem systemu na niektórych stronach. I okazało się, że to wszystko z powodu jednej opcji w Operze.
W sumie rzecz biorąc to teraz w ogóle nie mam pojęcia, gdzie występuje konflikt. Ale do rzeczy.

Problem sprawiła opcja ''Akceptuj ciasteczka tylko z witryny, którą odwiedzam''. Gdy była zaznaczona system się wieszał, natomiast po zmianie na ''Akceptuj ciasteczka'' strona działa aż miło.
Najlepsze jest to, że zawsze po instalacji Opery zaznaczam ''Akceptuj ciasteczka tylko z witryny, którą odwiedzam'' i nigdy nie było takiego problemu przy korzystaniu z różnych programów zabezpieczających - nie zawieszał się system na żadnej stronie, nawet gdy testowałem Outposta Firewall Pro w wersji 7.1 Dopiero po ostatniej reinstalce systemu sprzed kilku dni, gdy postanowiłem potestować nowego Outposta Firewall Pro 7.5 zaczął się ten problem.

Zastanawiam się dlaczego tak się dzieje. Może ktoś z Was wie?
Na koniec miałbym prośbę do SE7EN''a - czy mógłbyś napisać w jaki sposób masz skonfigurowane opcje ciasteczek w Operze i sprawdzić jak u Ciebie wygląda sytuacja po ewentualnej zmianie ustawienia na ''Akceptuj ciasteczka tylko z witryny, którą odwiedzam'' ?

Pozdrawiam,
preter
...
Odpowiedz
#8
Zainstaluję zaraz swojego Outpost Security Suite i sprawdzę tę witrynę u siebie.
Odpowiedz
#9
Potestowałem sobie Outposta i wróciłem do swojego ulubionego Online Armor w wersji Premium.
Powyższy problem z zawieszaniem się systemu odszedł w zapomnienie. Wszystko śmiga z ustawieniem ciasteczek w Operce na ''Akceptuj ciasteczka tylko z witryny, którą odwiedzam''.

Wychodzi na to, że to jednak Outpost Firewall Pro miał z tym problem, a nie Opera.
Szkoda tylko, że nie poczekałem jeszcze tydzień - przedwczoraj wyszła nowa wersja Outpost Firewall Pro 7.5.1 (3791.596.1681.481).
Może ona rozwiązałaby ten problem.
...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości