Pomóżcie zidentyfikować i usunąć
#1
Cześć. Jestem nowicjuszką, jesli chodzi o kwestie identyfikowania i usuwania zlosliwego oprogramowania, dlatego bede wdzieczna za wasza pomoc i wiedze w ww.temacie. Na moim pc zadomowil sie jakis wir-nie wiem co to dokladnie moze byc, poniewaz avast nie wykryl zadnego zagrozenia (jedyne ostrzezenie, to ze nie mogl zeskanowac pliku C:\\WINDOWS\winstart.bat-niedostepny), wszelkie skanery online równiez nic nie pokazaly.Wirus pojawia sie od czasu do czasu, co chyba jest dziwne-towarzyszy temu pojawianie sie samoistnie piszacej sie litery ssssssss (w duzym zwielokrotnieniu) np. przy odpaleniu gg lub przez iexplorer googla, czasami podswietlaja sie na przemian ikony na pulpicie lub w trakcie pisania tekstu do wyrazow wskakuje wspomniane "s".Nie mam pojecia co to moze byc-myslalam, ze to rundl32.exe, ale otwierajac menedzera nie widze takiego procesu, nie widze tez nic innego co byloby podejrzane-dziwi mnie tez to, ze to ssss czasami sie pojawia, a czasmi wszystko zachowuje sie ok.Zauwazylam, ze takie "zachowanie" znika po jakimkolwiek zeskanowaniu online, ale pozniej problem powraca.Licze na jakakolwiek pomoc, bo sama niestety nic juz nie wymysle.Dziekuje Smile
Marina
Odpowiedz
#2
Skan Hitman Pro + MBAM polecam - Hitmana nie trzeba nawet instalować po prostu uruchamiasz i skanujesz - jeżeli wykryje tylko pliki cookie to zakończ program ponieważ jak naciśniesz Dalej to aktywuje się licencja a przy plikach cookie jest to nieopłacalne (skan jest darmowy ale przy usuwaniu uruchomi się licencja 30 dniowa) - a przy MBAM musisz go zainstalować i zaktualizować (wyskoczy monit o okres próbny - zignoruj ponieważ wersja darmowa służy do skanowania i usuwania - wersja płatna działa w czasie rzeczywistym ale nam chodzi tylko o skan) Wink
Realtime: Sandboxie + Windows Firewall Control + NoVirusThanks EXE Radar Pro
Web browser: Firefox + Ghostery + NoScript
Password Manager: S10 Password Vault PL
Recovery: Rollback Rx
Odpowiedz
#3