UPC Wi-Free -Blokada
#1
"UPC Wi-Free umożliwia łączenie się z Internetem za pomocą routerów Cisco EPC 3925, Technicolor TC 7200 i Thomson TWG 870 innych użytkowników sieci UPC. Użytkownik znajdujący się w zasięgu takiej sieci wykorzystuje do zalogowanie swój nr ID klienta oraz numer PESEL. Klient logowany jest do odrębnej sieci z nową pulą adresów, inną niż w sieci domowej osoby udostępniającej Internet. Wszystko ma być w pełni bezpieczne.

Co ciekawe, usługa jest automatycznie włączona i jeśli użytkownik nie chce, aby ktoś łączył się z jego routerem, musi funkcje wyłączyć ręcznie. UPC twierdzi, że Wi-Free nie wpływa na stabilność i szybkość łącza właściciela routera - firma udostępnia niezależne pasmo do pobierania danych o prędkości 2,5 Mb/s."


Panowie jak to dziadostwo zablokować w routerze???? .Mam Thomsona Twg
Odpowiedz
#2
Na stronie UPC po zalogowaniu podobno jest dostęp w ustawieniach użytkownika...nie wchodziłem tam jeszcze, choć też mam internet z UPC, ponieważ zastosowali nową procedurę logowania/rejestracji, która daje dostęp do dodatkowych danych i opcji...muszę to przewałkowac później.
Cytat: Usługa zostanie automatycznie włączona, ale każdy klient będzie mógł ją wyłączyć w systemie Moje UPC (opcja opt-out). Aby zalogować się do sieci Wi-Free wystarczy nr ID klienta oraz jego numer PESEL. Sieć Wi-Fi udostępnić mogą z kolei ci klienci, którzy korzystając z internetu od 30 Mb/s posiadają też odpowiedni modem (Thomson TWG 870, Technicolor TC 7200, Cisco EPC 3925). Jeżeli klient nie jest zarejestrowany w serwisie Moje UPC, powinien wejść na stronę

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

i dokonać rejestracji.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#3
Ichito właśnie sprawdzałem u mnie nie ma po zalogowania nic na ten temat a u Ciebie jest coś ???
Odpowiedz
#4
Sorgi napisał(a):Ichito właśnie sprawdzałem u mnie nie ma po zalogowania nic na ten temat a u Ciebie jest coś ???

Nie, nie mam nic...specjalnie przeszedłem całą procedurę rejestracji do nowego konta UPC i nic nie znalazłem...znalazłem natomiast na stronie UPC link do artykułu na portalu branżowym Spider’s Web, w której wyjaśniają...sam nie wiem, czy do końca... jak ma to działać (podkreślenie moje)
Cytat: W kwestii przypomnienia, Wi-Free pozwala klientom UPC skorzystać z routerów innych klientów tej samej sieci i uzyskać szybki oraz wygodny dostęp do połączenia internetowego poza domem. Nie ma jednak niczego za darmo – w zamian za to musimy umożliwić takie logowanie również na naszym routerze. I choć Wi-Free sposób działania Wi-Free brzmi prawie identycznie jak w przypadku Fona czy FunSpota, w rzeczywistości różni się jednym zasadniczym elementem – podłączony do naszego routera użytkownik nie ogranicza naszego transferu, a otrzymuje zupełnie osobny, niezależny przydział. W teorii więc godząc się na takie rozwiązanie nie tracimy nic, a możemy tylko zyskać.
(...)
W związku z tym usługa świadczona jest na zasadzie „opt-out”, tzn. zostanie aktywowana docelowo u wszystkich użytkowników, natomiast kto uzna, że takie rozwiązanie mu nie odpowiada, będzie mógł odznaczyć odpowiednią opcję w ustawieniach na swoim koncie.
(...)
Nie będzie jednak sytuacji, w której użytkownik nie będzie świadomy o wprowadzeniu zmian w działaniu swojego routera. Każdy z klientów, u którego uruchomione zostanie Wi-Free, otrzyma wcześniej odpowiednią wiadomość elektroniczną oraz klasyczny list z informacjami na temat nowej usługi. Jeśli nie spodoba mu się mechanizm jej działania, będzie mógł ją bez problemu wyłączyć.

Z tego wynika, że skoro nie mam informacji od UPC, to znaczy że nie ma dla mnie tematu - wydaje się, że taka opcja jest dostępna teraz tylko w Sopocie, gdzie uruchomiono usługę.
Źródło i dodatkowe info na temat usługi

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#5
Teraz to rozumiem ok dzięki za wiadomość Smile.
Odpowiedz
#6
Wczoraj dostałem maila od UPC z informacją o włączeniu usługi w Krakowie...więc znalazłem się wśród tych, którzy z usługi mogą skorzystać (jeszcze nie próbowałem) lub ją wyłączyć.Dla tych, którzy chcą ją wyłączyć (może potem włączyć) poniżej krótka informacja, jak się do tych opcji dostać.

Po zalogowaniu się na portalu UPC - wcześniej należy dokonać rejestracji/zweryfikować ją wg nowych zasad - wchodzimy w panel dotyczący stanu naszych usług...w rezultacie otrzymujemy okienko podobne jak niżej (zależy od tego, co w UPC mamy)

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Wchodzimy na "Wi-Free" i możemy ustawić hasło oraz wyłączyć/włączyć usługę

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Wahałem się czy usługę zostawić czy wyłączyć, ale pomyślałem, że przecież ktoś z bliskich w rodzinie czy może nawet zaufanych znajomych może mieć potrzebę skorzystania z mojego punktu dostępowego, jak i z całej ich sieci na terenie miasta...w Krakowie jest ich pewnie sporo. To daje ten atut, że nie musimy wpuszczać do naszej prywatnej sieci, a ponadto daje korzystającym komfort w postaci nielimitowanego i darmowego internetu. Nie jest on co prawda powalający parametrami, ale jest i nie trzeba się martwić o jego opłatę czy limity danych.
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#7
Witam,
założyłem konto na forum specjalnie, by uaktualnić obecną sytuację z Wi-Free.

Kończyła mi się umowa na internet i dostałem dobrą ofertę nowej, więc się zdecydowałem. Dzisiaj był technik, który dostarczył nowy modem:
Ubee EVW3226

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Filmik nie mój, ale widzę, że świeży (sprzed trzech dni), a jego autor mówi, że to jakiś nowy modem/router, który zastąpił owianego złą sławą Technicolora.

- - -

Co do samej usługi Wi-Free, niestety obawiam się, że NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI JEJ WYŁĄCZENIA, JEŚLI TAKOWA BYŁA!

Załączam screena:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Jak widać, opcja "Wyłącz UPC Wi-Free" została usunięta.

Przeszukałem też resztę opcji nowo założonego konta "Moje UPC" (wcześniej logowałem się poprzez ID/Pesel) i w zakładce Moje Usługi -> Internet znalazłem coś takiego

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Wcześniej przy usłudze był zielony napis "Włączone", jednak po kliknięciu "Zmień" zostałem przekierowany na stronę z pierwszego screena, a następnie wybrałem opcję "Zresetuj hasło dostępu do sieci UPC Wi-Free", zresetowałem i się wyłączyło.

Niestety efekt jest taki, że mimo włączenia usługi na powrót nie mam już możliwości zalogowania się do niej ani nowym hasłem, ani starym (PESELem), a mój modem wciąż udostępnia sieć UPC Wi-FreeCraze Tak więc wspaniale..

- - -

Swoją drogą uważam, że wprowadzenie tego całego konta "Moje UPC" by nie logować się przez ID/PESEL było właśnie po to, że domyślnie logowanie do Wi-Free też następuje poprzez ID/PESEL.

Jak więc widać UPC PRZYGOTOWUJE ZARÓWNO SYSTEM "MOJE UPC", JAK I WYPOŻYCZANE URZĄDZENIA TAK, BY ZMUSIĆ ABONENTÓW DO UDOSTĘPNIANIA USŁUGI WI-FREE I NIC NIE MOŻNA Z TYM ZROBIĆ. Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, ale mi osobiście taka polityka firmy się nie podoba. Gdyby UPC chciało stworzyć taką sieć hot-spotów na normalnych warunkach, musiałoby słono zapłacić za pozwolenia, lokalizację nadajników, zasilanie ich - a tak całą robotę odwalają za nich abonenci. Sprytne i bezczelne!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości