Problem z Windows 7 po usunięciu wyników skanowania MBAM
#1
Po usunięciu rzekomo niegroźnych wpisów przez MBAM, coś poszemrało się z kontem użytkownika. Teraz to prawdopodobnie problem systemowy, a nie związany z infekcją, więc napiszę tutaj.

Po ponownym uruchomieniu komputera nie było możliwości zalogowania się na konto użytkownika:

Cytat:Logowanie usługi Usługa profilów użytkowników nie powiodło się. Nie można załadować profilu użytkownika.

Aktualnie komputer startuje tylko w trybie awaryjnym na profilu domyślnym z komunikatem:

Cytat:C:\windows\system32\config\systemprofile\Desktop odwołuje się do lokalizacji, która nie jest dostępna. Może ona znajdować się na dysku twardym tego komputera lub w sieci. Upewnij się, że dysk jest właściwie włożony i że masz połączenie z Internetem lub siecią, a następnie spróbuj ponownie. Jeśli nadal nie będzie można zlokalizować informacji, być może zostały one przeniesione w inne położenie.

Mógłbym nawet skorzystać z opcji przywracania systemu, ale... jak? Mimo tego, punkt przywracania został stworzony, to system komunikuje, że nie ma czego przywracać, bo punkt przywracania nie został wykonany. Co można zrobić jeszcze przed samym przywróceniem/reinstalacją systemu?

PS
To Samsung 5 Series bez napędu CD/DVD, więc w razie potrzeby rozumiem, że da się naprawić system z poziomy partycji recovery?

PS2
W międzyczasie prawdopodobnie instalowane były też ostatnie aktualizacje systemu, może to z tego powodu coś się wysypało...

EDIT: W opcjach naprawy systemu widnieje Choose a recovery tool. Operatin system: Windows 7 on (DSmile Local Disc, a system zdaje się jest zainstalowany na C:...
SpyShelter Firewall
Odpowiedz
#2
Hm... W trybie awaryjnym w wierszu poleceń:
Kod:
net user administrator /active:yes
Następnie logowanie na konto administratora i edycja odpowiedniego klucza rejestru HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList wg instrukcji

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Przyczyną problemu nie było prawdopodobnie usunięcie plików i kluczy rejestru wykrytych przez MBAM, a automatyczna aktualizacja systemu, która miała miejsce gdzieś w międzyczasie. Na chwilę obecną jest OK. Za chwilę wrzucę logi do działu Pomoc po zainfekowaniu, ale coś widzę, że tachion ma urlop Grin
SpyShelter Firewall
Odpowiedz
#3
Kod:
sfc /scannow

Uruchom wiersz polecenia z uprawnieniami administratora i wklep tą komendę. Jeśli uszkodzenie plików systemowych jest spore to system może sobie nie poradzić. Jeśli wyskoczy Ci komunikat że niektórych plików nie da się naprawić, zajrzyj pod ten link:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Odpowiedz
#4
Narzędzie sfc już uruchamiałem wcześniej - w trybie awaryjnym oczywiście - ale nie zdołało naprawić wszystkich błędów, więc pozostaje reinstalacja. DISM niestety nie działa tak jak powinien w Windows 7 (a szkoda; błąd 87), ale dzięki za informację, bo nawet nie wiedziałem, że w Windows 8 można coś takiego zrobić w dość łatwy sposób.

Kod:
C:\windows\system32>Dism.exe /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

Wersja narzędzia do obsługi obrazu wdrażania
i zarządzania nim: 6.1.7600.16385

Wersja obrazu: 6.1.7600.16385

Błąd: 87

Opcja scanhealth nie została rozpoznana w tym kontekście.
Więcej informacji można znaleźć w pomocy.

Plik dziennika narzędzia DISM można znaleźć w folderze C:\windows\Logs\DISM\dism.log
Dość ciekawa funkcja - naprawienie integralności system/plików systemowych, itp. za pomocą Windows Update. Zautomatyzowany proces podmiany bibliotek i katalogów, które zostały wcześniej zdefiniowane jako np. uszkodzone...

PS
Najgorsze jest to, że nie ma możliwości odpalenia dysków zewnętrznych, ani żadnych urządzeń pod USB, a to by pomogło przyśpieszyć procedurę kopiowania plików. Całe życie pod górę Smile
SpyShelter Firewall
Odpowiedz
#5
przed reinstalacją spróbuj tego narzędzia:
Kod:
http://www.dobreprogramy.pl/RefreshPC,Program,Windows,42048.html
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości