30.03.2013, 13:28
Nie dziwię się wprowadzaniu takiego monitoringu, jeżeli efektywność pracowników dziwnie spada - przecież mamy teraz taki nawał tych sociali, że głowa boli.
Z drugiej strony... lepiej to właśnie na jakimś serwerze blokować. Gdy odbywałem latem staż w KGHM to właśnie tak to było zorganizowane. Na końcówkach tylko AV typu Kaspersky, ale za cały ruch odpowiadał odpowiednio skonfigurowany firewall i proxy. Wszelkie sociale czy gg poblokowane, bo tak powinno być. Nawet gdy ktoś na pendrive ma jakiś program, to nie uzyska połączenia.
Przyznam też, że sam nie chciałbym być w taki sposób monitorowany. Ok, zablokowane, nie da się korzystać to jedno. Totalne patrzenie na ręce to jednak co innego. Jesteśmy w obowiązku pracy i robimy to co nakazał pracodawca, nie powinniśmy się zajmować swoimi prywatnymi sprawami. Ale czy to wymaga aż monitoringu komputera? Zresztą, pakiety mobilne tanieją, a czy pracodawca da radę monitorować osobiste telefony pracowników? Sposób jakiś się zawsze znajdzie, no ale kombinowanie i z jednej i z drugiej strony nie przynosi moim zdaniem profitów.
Z drugiej strony... lepiej to właśnie na jakimś serwerze blokować. Gdy odbywałem latem staż w KGHM to właśnie tak to było zorganizowane. Na końcówkach tylko AV typu Kaspersky, ale za cały ruch odpowiadał odpowiednio skonfigurowany firewall i proxy. Wszelkie sociale czy gg poblokowane, bo tak powinno być. Nawet gdy ktoś na pendrive ma jakiś program, to nie uzyska połączenia.
Przyznam też, że sam nie chciałbym być w taki sposób monitorowany. Ok, zablokowane, nie da się korzystać to jedno. Totalne patrzenie na ręce to jednak co innego. Jesteśmy w obowiązku pracy i robimy to co nakazał pracodawca, nie powinniśmy się zajmować swoimi prywatnymi sprawami. Ale czy to wymaga aż monitoringu komputera? Zresztą, pakiety mobilne tanieją, a czy pracodawca da radę monitorować osobiste telefony pracowników? Sposób jakiś się zawsze znajdzie, no ale kombinowanie i z jednej i z drugiej strony nie przynosi moim zdaniem profitów.