08.11.2012, 15:51
W Holandii dzieci mogą iść do szkoły w wieku 4 lat (od 5-ciu mają leerplicht, czyli obowiązek szkolny) i właściwie już na początku swojej edukacji są oswajane z komputerami. Na początku są to programy edukacyjne i nic więcej - część komputerów pracuje w trybie KIOSK z uruchomioną konkretną aplikacją, więc nie ma możliwości, żeby dziecko w wieku 4, 5 czy 6 lat samo ominęło to ograniczenie, więc to bezpieczna metoda oswajania.
Trzeba pamiętać o tym, że dziecko do pewnego wieku nie za bardzo odróżnia rzeczywistość od fikcji i pozwalając mu zasmakować bardzo wyzwolonego "cyberświata", możemy bardziej zaszkodzić niż pomóc, dlatego podobnie jak Galactico uważam, że te 8 lat to dobra granica.
Takie delikatne wprowadzanie dziecka w świat nowych technologii jak poprzez programy edukacyjne, o czym pisałem wcześniej, nie wyrządzi mu krzywdy, więc nie mam nic przeciwko temu ale muszą być spełnione pewne warunki: najlepiej jeżeli taka stacja robocza nie będzie miała połączenia z internetem i będzie pracowała w trybie KIOSK (tak jak w szkołach). Wiem, że jeżeli pozwoliłbym swojemu klonowi na swobodny dostęp do mojego laptopa, to bardzo szybko zaspokoiłby swoją ciekawość. Dzieci mają się bawić, tworzyć i rozwijać wyobraźnię a nie tępo gapić się w monitor.
Trzeba pamiętać o tym, że dziecko do pewnego wieku nie za bardzo odróżnia rzeczywistość od fikcji i pozwalając mu zasmakować bardzo wyzwolonego "cyberświata", możemy bardziej zaszkodzić niż pomóc, dlatego podobnie jak Galactico uważam, że te 8 lat to dobra granica.
Takie delikatne wprowadzanie dziecka w świat nowych technologii jak poprzez programy edukacyjne, o czym pisałem wcześniej, nie wyrządzi mu krzywdy, więc nie mam nic przeciwko temu ale muszą być spełnione pewne warunki: najlepiej jeżeli taka stacja robocza nie będzie miała połączenia z internetem i będzie pracowała w trybie KIOSK (tak jak w szkołach). Wiem, że jeżeli pozwoliłbym swojemu klonowi na swobodny dostęp do mojego laptopa, to bardzo szybko zaspokoiłby swoją ciekawość. Dzieci mają się bawić, tworzyć i rozwijać wyobraźnię a nie tępo gapić się w monitor.