Jaki system na wiekowy PC
#1
Jaką dystrybucje linuksa polecacie na PC z
- Pentium 4 - 3,4GHz,
- GeForce 7300GT,
- 1,7GB Ramu DDR jedynki

Podobno Xubuntu ma małe wymagania, za to Linux Mint jest chyba najbardziej "windowsowy" i ma dużo rzeczy zainstalowanych na starcie. A przeglądanie dzisiejszego już ciężkiego internetu na tym sprzęcie jest dość męczące.

Do czego ma być system?
Więc głównie tylko do neta, filmów etc. Korzystają z niego głównie rodzice więc zależy mi na stabilności.
Czy w polecanej dystrybucji dam rade w prostu sposób zainstalować drukarkę Brother DCP-385C?
Owy komputer jest połączony normalnie kablem do routera a dwa laptopy na windowsie po Wi-Fi, czy da rade jakoś udostępnić tą drukarke do drukowania po sieci? Wiecie żeby z lapków dokumenty wordowskie drukować


Proszę o jak najwięcej odpowiedzi na moje pytania.
Wybaczcie że trochę tego jest ale co do linuksów jestem zielony po za instalacją ich na wirtualach z ciekawości.
Odpowiedz
#2
Jeżeli mint, to też tylko w wydaniu z LXDE lub XFCE.
Ogółem polecam distra z tymi środowiskami. Z tych popularniejszych to właśnie albo Xubuntu, albo Lubuntu.

Czy wykryje drukarkę.. musisz sprawdzić po podłączeniu. Jeżeli się uda, to i z udostępnieniem nie powinno być problemów.
Odpowiedz
#3
W przypadku drukarek HP w systemie by od razu chodził. Jednak Brother drukarki już nie. Ale chyba mint/ubuntu pochodne (może OpenSuse) wykryje dzięki programom wyszukujących sterowniki problematyczne grafiki (innych rzeczy jak drukarek czy wifi) na pewno mint i ubuntu i jego pochodne mają tę aplikację więc jeśli zna drukarkę ta aplikacja a łatwo to sprawdzić poprzez odpalenie z płyty live np minta i sprawdzenie co powie aplikacja tam z nazwą (dodatkowe sterowniki czy jakoś tak) i sprawdzić czy wykryje. Da się udostępnić jednak sam tego nie robiłem bo nie potrzebuję.