Lepsza ochrona komputera z Windows 8.1. który złapał wirusa.
#1
System operacyjny:
Windows 8.1 64 Bit


Zastosowanie:
Zakupy, bankowość, portale społecznościowe, obróbka zdjęć i video


Ponieważ to mój pierwszy post na forum witam wszystkich serdecznie.

Używam komputera z systemem Windows 8.1 (na bieżąco aktualizowany) z domyślnym zestawem zabezpieczeń (Defender). Dotychczas nigdy nie miałem problemu z zainfekowaniem systemu jednak kilka dni temu okazało się, że mam wirusa podmieniającego numer konta bankowego (przy kopiowaniu i wklejaniu, ale także bezpośrednio w wiadomości na fb, czy nawet po ręcznym wpisaniu numeru konta na stronie banku).
Stwierdziłem więc, że muszę coś zmienić w zabezpieczeniu komputera, ale ponieważ nie znam się na tym, a kilkudniowe czytanie forum przynosi coraz więcej pytań, mam do Was ogromną prośbę o pomoc.

Na forum spotkałem się z opiniami, że Windows 8.1 jest dobrze zabezpieczonym systemem i wymagana jest tylko dodatkowa konfiguracji i zmiana kilku ustawień. Ponieważ u mnie wszystko jest ustawione domyślnie, może rzeczywiście wystarczy konfiguracja tego co mam? Jeśli tak bardzo prosiłbym o opis co i w jaki sposób należy skonfigurować? Dodatkowo może zainstalowałbym tylko jakiś skaner na żądanie i skanował komputer np 1 raz w tygodniu?

Obecnie zainstalowałem wersję Trial programu Eset Smart Security. Czy jest to dobre i kompletne zabezpieczenie, które chroni lepiej niż standardowe zabezpieczenia w Windowsie?

Bardzo proszę o pomoc i opinie, ponieważ nie chciałbym już po raz kolejny przechodzić tego co wiązało się z tym wirusem podmieniającym numer konta.
Odpowiedz
#2
Witaj. Ja mimo wszystko polecał bym Ci jakiś program antywirusowy zawsze to jest jakaś ochrona niż czysty system, który narażony jest na wirusy. Proponował bym zainstalować Avasta Free 2014 lub AVG. I jako skaner na żądanie MBAM lub Hitman Pro do tego UAC na maxa. A co do wtyczek do przeglądarki to może wypowiedzą się koledzy. Pozdrawiam. Smile
Odpowiedz
#3