126 modeli samochodów narażonych na łatwiejszą kradzież
#1
Samochodowe tematy nie za bardzo się mieszczą w formule tego forum, ale Jeep już niedawno przetarł szlaki, więc kolejna porcja tyleż samo interesujących, co bulwersujących informacji w podobnym kontekście. Proceder nieco haniebny, choć i zrozumiały ze względów biznesowych, niemniej potencjalne straty mogą być zdecydowanie bardziej bolesne, niż utrata smartfona..a nawet najnowszego iPhona Grin

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Ta tabelka powyżej jest listą (podobno 126, choć nie liczyłem) modeli samochodów posiadających zatajoną przez producentów lukę w oprogramowaniu samochodu i nie byłoby tak bardzo bulwersujące, gdyby nie fakt, że jeden z tych producentów z największą ilością zagrożonych modeli - nie bójmy się tego słowa...Volkswagen - wygrał proces, którego wyrokiem zakazano ujawniania tej informacji.
Słowa dedykuję wszystkim posiadaczom używanych aut tej marki, baaardzo popularnej w pewnych regionach naszego kraju i w pewnych środowiskach...bez urazy...to fakt, a nie potwarz...używanych, bo niektóre nowe modele ponoć nie mają luki.


Cytat:Grupa informatyków ujawniła, że technologia wykorzystywana w 126 modelach samochodów sprawia, że są one łatwe do ukradzenia. Dwa lata temu Volkswagen poszedł do sądu, aby utrzymać to odkrycie w tajemnicy - podaje CNN Money, który dotarł do naukowców, którzy odkryli lukę w oprogramowaniu.
Trzech europejskich informatyków odkryło wadę pod koniec 2012 roku. Ostrzegali o niej producentów, ale Volkswagen skorzystał z pomocy prawników, aby nikt nie dowiedział się o błędzie. Sprawa ujrzała światło dziennie dopiero teraz, gdy ugoda sądowa pozwoliła, by dokumenty ujrzały światło dzienne.
Stare szyfrowanie
Sprawa dotyczy kluczyków używanych w nowoczesnych samochodach. Są w nich montowane specjalne chipy, takie same jak w przycisku zapłonu. Samochód zapali dopiero wtedy, gdy chipy znajdują się blisko siebie. W teorii ma to zatrzymać złodziei, którzy dorobią sobie kopie kluczyków.

Ale według informatyków istnieje sposób, aby obejść to zabezpieczenie. Według nich chipy używają przestarzałego szyfrowania i niezwykle łatwo jest je odwzorować. Złodziej wyposażony w kod z chipa i kopię klucza bez problemu może ukraść auto.
(...)
Wolność słowa przegrała
Początkowo brytyjski sąd stanął po stronie producentów samochodów stwierdzając: "Zdajemy sobie sprawę z wysokiej wartości wolności słowa. Ale jest także inna wysoka wartość: ochrona milionów samochodów Volkswagen".

Ostatecznie, obie strony doszły do ugody, kiedy informatycy zgodzili się na wykreślenie z ich raportu szczegółowego opisu, pozwalającego zwykłej osobie na kradzież samochodu.

W oświadczeniu przesłanym CNNMoney Volkswagen potwierdził istnienie luki w swoich samochodach. Ale podkreślił również, że zhakowanie samochodu wymaga złożonego, kompleksowego wysiłku i jest mało prawdopodobne, aby dokonać tego osoba, która nie jest członkiem wykwalifikowanej technicznie grupy przestępczej.
Ostatnie słowa mnie nieco rozbawiły..."samochody" to podobno nasza "specjalność" narodowa Smile

Źródło

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Oryginalny tekst i źródło obrazka

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#2
Ciekawe, ciekawe. Nawet bardzo ciekawe, że np. taki Matiz miał chip zabezpieczający w kluczyku. Dziwi fakt, że do kradzieży wg VW wymagana jest specjalna, wykwalifikowana technicznie grupa przestępcza, skoro auta były kradzione nawet bez znajomości tej lukiSmile
Czy to że nie ma tutaj Jeep'a w tabeli oznacza, że nie stosował chipów w kluczyku, czy miał dobrze szyfrowane?
PS.
W niektórych przypadkach bardziej bolesna byłaby kradzież nowego iPhone, bo więcej warty ;-)
SpyShelter Firewall + EMSISOFT Internet Security + McAfee WebAdvisor
Odpowiedz
#3
Kolejna analiza bezpieczeństwa marek samochodów wykonana firmę PT&C Forensic Consulting Services, którą zatytułowano "The Most Hackable Cars on the Road". Analiza wskazuje, że najbardziej podatnym autem jest Jeep Cherokee, co potwierdzać może łatwość, z jaka miesiąc temu w trakcie eksperymentu przejęto zdalnie to auto podczas jazdy na autostradzie...forumowe info na ten temat poniżej

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

 Wyniki zebrano w postaci infografiki, która poniżej

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Źródło

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości